U suorganizaciji studenata agrarne ekonomike Agronomskog fakulteta u Zagrebu i Hrvatskog agroekonomskog društva dana 6. lipnja 2017. u Zagrebu održana je prva studentska konferencija na temu „Digitalni marketing vs. klasično oglašavanje hrane“ u prostorijama Agronomskog fakulteta.

Studentice koje su vrlo profesionalno i odgovorno organizirale konferenciju, pohađaju 3. godinu preddiplomskog studija Agrarna ekonomika – Paula Jurjević i Lara Radović, a sve uz podršku naše članice Društva dr. sc. Marine Tomić i predsjednika Društva, prof. dr. sc. Ive Grgića. Voditeljica i koordinatorica programa konferencije bila je također studentica agrarne ekonomike Ana-Klaudija Štilinović.

Predsjednik HAED-a, profesor dr. sc. Ivo Grgić na otvaranju konferencije dao je uvodnu riječ o temi uz to poželjevši dobrodošlicu gostima predavačima i ostalima prisutnima (studentima, nastavnicima). Na početku programa studentice Paula Jurjević i Lara Radović imale su teoretsko izlaganje na temu „Marketing u poljoprivredi – osnovna teorijska znanja“. Tijekom izlaganja naglasile su opće pojmove u marketingu, te objasnile marketinšku filozofiju prema kojoj je kupac u središtu svakog tržišno orijentiranog poslovanja. Njihov nastup bio je uvertira u ono što je slijedilo.

Kristijan Pakšec iz marketinške agencije Inspiracija govorio je o prisutnosti suvremenog potrošača na digitalnim medijima. U svom izlaganju nabrojao je nedvojbene prednosti i mogućnosti digitalnog oglašavanja s naglaskom na poljoprivredu i prehrambenu industriju. Također, kako doći do klijenta te da je najbolji način za opstanak na tržištu u bilo kojoj branši iskrenost prema klijentu. Osvrnuo se i na moć društvenih mreža u oglašavanju.

Gđa Marina-Mia Angelus, predstavnica agencije McCann Zagreb, kroz temu „Tradicionalni marketing u prehrambenoj industriji“, govorila je o važnosti korištenja klasičnog oglašavanja (putem televizije, radija, letaka) u agrobiznisu. Bez obzira na novine u kanalima oglašavanja tzv. tradicionalni kanali još uvijek igraju važnu ulogu u protoku informacija do kupca.

Predstavnik tvrtke Badel 1862, Marko Pezer govorio je o 10 godina brenda Korlat pri čemu je naglasio koliko je važno dizajniranje samog proizvoda, priča koja prati proizvod i njegov ulazak na tržište. Važna su i očekivanja potrošača koje, uz relativno visoku cijenu proizvoda, valja opravdati vrhunskom kvalitetom i iskrenim pristupom. Drži kako pakiranje proizvoda ima važnu ulogu u diferenciranju proizvoda te se proizvod o kojem je govorio – vino Korlat, osim vrhunskom domaćom kvalitetom ističe i pakiranjem koje se izdvaja od ostalih na tržištu.

Nakon stanke koju su sponzorirali tvrtke Pan-pek i Franck, drugi dio konferencije otvorio je Goran Vrabec iz tvrtke Volim ljuto. Goran Vrabec je na praktičkom primjeru vlastitog iskustva na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu prezentirao koliko je važan sam brend i originalnost proizvoda uz kvalitetu te je argumentirao digitalno oglašavanje kao jedino prikladno za njegovo ciljno tržište, koje je definirao kao mlade i inovativne ljude sklone isprobavanju nečeg novog.

Za kraj konferencije izlaganje je držala Nives Kalit, studentica diplomskog studija Mlijeko i mliječni proizvodi na Agronomskom fakultetu. Na primjeru mini mljekare Mliječno s potpisom izložila je primjer kako je za male proizvođače poljoprivrednih proizvoda (s naglaskom na prerađevine malih i specifičnih proizvodnih serija) najvažnija preporuka zadovoljnog kupca, inovativan pristup i stvaranje bliske veze s kupcem (koji ujedno postaje i kreator ponude).

Nakon izlaganja svih govornika uslijedila je rasprava.

 

Zaključak konferencije jest da je u današnje vrijeme neizbježno koristiti i klasični i digitalni marketing. Svakako strategiju reklamiranja, oglašavanja i propagande, pronalaska tržišta, probijanje na tržište treba kreirati prema proizvodu i veličini poduzeća ili gospodarstva, ali i dostupnim financijskim sredstvima.

Nadamo se da će ovakvi događaji postati tradicija i veselimo se idućoj konferenciji.

 

Za HAED: dr. sc. Magdalena Zrakić