Stavovi potrošača o brendu “Nektar”

Autori: Nemanja Jalić, Aleksandar Ostojić, Željko Vaško

Ključne riječi: pivo, Nektar, kvaliteta, lojalnost, poznatost, asocijacije

Univerzitet u Banja Luci, Poljoprivredni fakultet, Bulevar Vojvode Petra Bojovića 1A, Banja Luka, (nemanja.jalic@agro.unibl.org)

Sažetak

Istraživanja u području tržišta piva i ponašanja potrošača ovog proizvoda široke potrošnje na području Bosne i Hercegovine i Republike Srpske vrlo su rijetka. “Nektar” pivo jedan je od najznačajnijih brendova na području grada Banja Luke i Republike Srpske, s dugom tradicijom proizvodnje piva i povijesti postojanja. Osnovni cilj istraživanja bio je istražiti stavove potrošača o glavnim varijablama brenda (kvaliteta, lojalnost, poznatost i asocijacije na brend). Podaci potrebni za ovo istraživanje prikupljeni su strukturiranim anketnim upitnikom, tj. direktnim ispitivanjem. U radu je korištena deskriptivna statistika i pojedini parametarski testovi u ovisnosti od prikupljenih podatka. Dobiveni podaci su analizirani pomoću SPSS Statistic 22. Na osnovu rezultata istraživanja o varijablama brenda, uočava se da su kvaliteta i poznatost analiziranog brenda piva na zadovoljavajućem stupnju, dok su lojalnost potrošača i asocijacije na brend prosječno ocijenjene.

CIJELI ČLANAK

[Agroeconomia Croatica 11:2021 (1) 31-41]