Upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem
Autori: Željka Mesić1, Ian Alija Salihbegović2, Kristina Petljak3, Marina Tomić Maksan1
1Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing i inovacije u agrobiznisu, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska (zmesic@agr.hr)
2Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Hrvatska
3Sveučilište u Zagrebu Ekonomski fakultet, Trg J. F. Kennedyja 6, 10000 Zagreb, Hrvatska
SAŽETAK
Cilj istraživanja bio je utvrditi upoznatost i ponašanje potrošača pri kupnji hrane s održivim pakiranjem. Online anketno istraživanje provedeno je na prigodnom uzorku od 163 ispitanika u Republici Hrvatskoj. Istraživanjem je utvrđeno da više od polovice ispitanika nije sigurno u točno značenje pojma održivog pakiranja. Ipak, analizom odgovora na otvorena pitanja u smislu asocijacija na održivo pakiranje, rezultati ukazuju razumijevanje ispitanika o različitim karakteristikama održivog pakiranja. Ispitanici održivost pakiranja smatraju važnim, ali ne presudnim prilikom kupnje hrane. Najčešće kupuju voće i povrće s održivim pakiranjem, dok je kupovina mesa i ribe u održivom pakiranju manje zastupljena. Najzastupljenije mjesto kupnje proizvoda s održivim pakiranjem su supermarketi, dok je online kupovina manje zastupljena. Rezultati pokazuju da potrošači imaju izraženu svijest o važnosti održivog pakiranja hrane te su njihovi stavovi prema kupovini hrane s održivim pakiranjem većinom pozitivni.
Ključne riječi: održivo pakiranje, potrošači, prehrambeni proizvodi, upoznatost
Consumers’ Familiarity and Behavior When Purchasing Food in Sustainable Packaging
ABSTRACT
The aim of the study was to determine the level of awareness and consumer behavior when buying food in sustainable packaging. The online survey was conducted on a convenient sample of 163 respondents in the Republic of Croatia. The research revealed that more than a half of the respondents did not exactly know what the term “sustainable packaging” meant. Their open-ended responses regarding the associations with sustainable packaging, however, indicate a comprehension of various aspects of sustainable packaging. When purchasing food, the respondents consider packaging sustainability to be important but not decisive. They are most likely to buy fruit and vegetables in sustainable packaging, while they are less likely to buy meat and fish in such containers. The products in sustainable packaging are most frequently purchased in supermarkets, while online shopping is less common.
The results demonstrate that consumers are very aware of the importance of sustainable food packaging, and their attitude toward purchasing food in sustainable packaging is mostly positive.
Keywords: sustainable packaging, consumers, food products, familiarity
Cijeli tekst / Full text: https://haed.hr/wp-content/uploads/2024/01/AEC-2023-02-03.pdf