25
stu

Radionica o crowdfundingu

HAED nastavlja s aktivnostima usmjerenim na studente i mlade.

3. prosinca 2020. održana je radionica Crowdfunding: inovativni model financiranja projekata“ u suradnji s Centrom za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) i Međunarodnim centrom za crowdfunding (ICFC). Radionica je organizirana u okviru projekta Crowdfunding u školama kojeg financijski podupire Grad Zagreb. Radionicu je pohađalo ukupno 18 studenata s Visokog gospodarskog učilišta u Križevcima te Sveučilišta u Zagrebu Agronomskog fakulteta.

Crowdfunding (eng. crowd – mnoštvo; funding – financiranje) ili grupno financiranje je inovativan i demokratski model financiranja projekata koji podrazumijeva javno predstavljanje nekog pothvata putem internetske platforme i omogućavanje građanima da u njega ulože novac. Pritom je moguće koristiti nekoliko modela ulaganja: donacije, kupoprodaju s počekom, pozajmice, ulaganje u vlasničke udjele i ulaganje u udjele u dobiti. Godišnje se putem crowdfundinga investira preko 35 mlrd. dolara, a procjena Svjetske banke za 2025. godinu iznosi 95 mlrd. Ne čudi stoga što je svjetska financijska kuća Goldman Sachs imenovala crowdfunding kao model financiranja koji će iz temelja promijeniti cijelo financijsko tržište.

 

03. prosinca 2020. Hrvatskom agroekonomskom društvu je dodijeljen Crowdfunding Literacy Certificate.

Crowdfunding Literacy Certificate je certifikat društvene odgovornosti koji se dodjeljuje subjektima koji svojim djelatnicima i korisnicima omogućavaju edukaciju o crowdfundingu kao inovativnom modelu financiranja projekata i na taj način doprinose poduzetničkoj pismenosti i stvaranju društva jednakih prilika. 

 

O čemu smo slušali?

  1. Uvod u crowdfunding – temeljni pojmovi, povijesni razvoj, statistika i pregled stanja na tržištu, dostupni modeli crowdfundinga, prednosti i nedostaci modela, zakonsko uređenje crowdfundinga u Hrvatskoj i EU
  2. Crowdfunding platforme – pregled domaćih i međunarodnih platformi te njihovih uvjeta za financiranje projekata
  3. Izrada i provedba crowdfunding kampanje – poslovna analiza, prezentacija projekta na platformi, marketing i upravljanje kampanjom, najčešće greške, savjeti i iskustva
  4. Primjeri uspješnih reward, lending, equity i kvazi-equity kampanja iz Hrvatske i inozemstva
  5. Praktične vježbe pretvaranja projektne ideje u crowdfunding kampanju – razrada projekata polaznika putem crowdfunding canvas poslovnog modela i prezentacija preporuka za financiranje pojedinih projekata
  6. Dodatna konzultativna nastava s polaznicima

 

Ishod radionice

Po završetku radionice polaznici su naučili kako uspješno izraditi i provesti crowdfunding kampanju za vlastiti projekt te ih se pozvalo na sudjelovanje u Crowdfunding Social Challengeu – izazovu usmjerenu na rješavanje nekog društvenog problema putem crowdfundinga. Studenti – polaznici su dobili mogućnost potporu crowdfunding platforme Croinvest u provedbi svojih ideja.

Po završetku radionice i uspješno odrađenih zadataka, polaznici stječu certifikat Međunarodnog centra za crowdfunding (ICFC) o odslušanom programu

HAED, kao organizator radionice, je dobio certifikat društvene odgovornosti – Crowdfunding Literacy Certificate. Certifikat se dodjeljuje poslovnim subjektima, udrugama i javnim tijelima koja svojim djelatnicima i korisnicima omogućavaju edukaciju o crowdfundingu, a što ih čini društveno odgovornim subjektima koji doprinose poduzetničkoj pismenosti i stvaranju društva jednakih prilika.

 

O predavačima

Radionicu je održao Zoran Rajn, predsjednik Centra za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) i direktor Međunarodnog centra za crowdfunding (ICFC). Temom grupnog financiranja bavi se već gotovo 10 godina, osobito pitanjima pravnog uređenja crowdfundinga, povezivanja crowdfundinga s državnim i financijskim institucijama, regionalizacije crowdfundinga, uključivanja crowdfundinga u obrazovni sustav i dr. Autor je prvog hrvatskog programa cjeloživotnog obrazovanja o crowdfundingu Voditelj pripreme i provedbe crowdfunding kampanje te prvog akceleratorskog programa o crowdfundingu u srednjoj i jugoistočnoj Europi za social impact organizacije. Mentor je na temu crowdfundinga za više poduzetničkih potpornih institucija u javnom sektoru u Hrvatskoj i zemljama u okruženju. Pokretač je edukativnog projekta Crowdfunding u školama za učenike srednjih škola i studente koji se nalazi pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i drugih institucija na državnoj i lokalnoj razini. Sudjelovao je u osnivanju tri crowdfunding platforme – Croinvest.eu, Croenergy.eu i Registra humanitarne pomoći RH. Razvija sustave utemeljene na umjetnoj inteligenciji za primjenu u crowdfunding industriji. Dosad je savjetom pomogao više od stotinjak projekata i mentorirao više od 1 000 polaznika edukacija. Dobitnik je Certifikata kvalitete za bavljanje crowdfundingom od strane konzorcija organizacija okupljenih oko EU projekta CrowdStream, na kojem je vodeći partner Agency for European Integration and Economic Development čiji je osnivač austrijsko Ministarstvo financija, i nagrade Pravnog fakulteta u Zagrebu za izradu prvog pravnog tumačenja crowdfundinga u Hrvatskoj. Sudjeluje u godišnjim istraživanjima Sveučilišta u Cambridgeu na temu crowdfundinga u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Osim crowdfundinga, područje interesa su mu inovativni modeli financiranja projekata, društvene inovacije i društveno poduzetništvo.

Hrvoje Maras

Hrvoje Maras završio je Ekonomski fakultet u Zagrebu, smjer financije te ima preko deset godina iskustva u struci. Trenutno je zaposlen u Regionalnoj energetskoj agenciji Sjeverozapadne Hrvatske (REGEA) na poziciji glavnog ekonomista gdje vodi poslove vezane uz izradu i provedbu međunarodnih projekata, ekonomsko-financijskih analiza te promociju inovativnih modela financiranja (crowdfunding, ESCO). Voditelj je crowdfunding platforme Croenergy.eu.