2
stu

Izvješće s konferencije „Chocopreneurhip“

Još jedna u nizu, ovaj put 4. studentska konferencija u organizaciji Hrvatskog agroekonomskog društva, naziva „Chocopreneurship“ održana je 28. listopada 2020. godine na Agronomskom fakultetu u Zagrebu. Inicijator i organizator konferencije, Marko Jozić, član HAED-a, je pokrenuo ideju o konferenciji još dok je bio apsolvent na Agronomskom fakultetu na studiju Agrobiznis i ruralni razvitak, a zbog koronavirusa, organizirao ju već kao diplomirani agrarni ekonomist. Sponzori konferencije su bile tvrtke Georg d.o.o. i Lukas d.o.o.

Čokolada kao svima zanimljiva i ukusna namirnica i trend pojave sve većeg broja manufaktura koje se bave proizvodnjom vrhunskih čokolada, bio je poticaj za organizacije konferencije koja je za cilj imala promociju poduzetništva među mladima, edukaciju i osposobljavanje te motiviranje mladih na poduzetništvo. Gosti predavači su kroz primjere vlastitog uspješnog poslovnog puta dali pozitivan primjer studentima te ih motivirali na razmišljanje o samozapošljavanju u budućnosti.

Konferencija je započela uvodnim pozdravom predsjednice HEAD-a, prof.dr.sc. Marija Cerjak.

Nakon uvodnih riječi, konferenciju je otvorio prvi predavač Ante Lučić, vlasnik tvrtke A-Link specijalizirane za obrazovno i karijerno savjetovanje i platforme Cronnect.me koja povezuje hrvatske start-upove i investitore iz dijaspore. Uspješni i karizmatični poduzetnik studentima je prikazao svoje viđenje poduzetništva, te na primjeru svoja 3 projekta pokazao što je sve potrebno da bi se postalo uspješan poduzetnik. Posebno je snažan bio primjer razvijanja poduzetništva kod djece šestih razreda osnovne škole, koji su uz njegovo mentorstvo, proveli cijeli proces osmišljavanja proizvoda, istraživanja tržišta i plasiranja proizvoda na tržište.

Nakon njega, Fran Reizl iz tvrtke Vrsna Chocolates, pokazao je studentima kako je znanjem iz marketinga, stečenog na fakultetu, napravio potpuni „rebranding“ tvrtke svojih roditelja te je od tvrtke koja se bavila distribucijom čokolade, došao do uspješne proizvodnje vrhunske čokolade u kojoj se spaja najfinija sirovinu iz Belgije s ljepotama Republike Hrvatske.

Konferencija je nastavljena predavanjem Alemke Lončar, direktorice tvrtke Hedona d.o.o. iz Križevaca, čija je osnovna djelatnost proizvodnja čokolade i čokoladnih pralina, a ono što ju razlikuje od ostalih tvrtki jest činjenica da se radi o socijalnom/društvenom poduzeću u kojem većinu zaposlenika čine osobe s invaliditetom. Gospođa Alemka je naglasila kako se u takvom poslovnom modelu 2/3 ostvarene dobiti reinvestira u zaposlenike, u razvoj njihovih kompetencija i njihovog zadovoljstva, u otvaranje novih radnih mjesta i u sam tehnološki razvoj poduzeća.

Nakon predavanja održanih uživo u dvorani, slijedilo je prvo on-line predavanje, na kojem se predstavio Dražen Zeljković iz tvrtke ChoZen, koji ručno proizvodi čokoladne bombone. U predavanju je istaknuo važnost dizajna proizvoda, promocije te održavanja kvalitete proizvoda.

Nakon njega, također preko Zoom aplikacije, javio se Stiv Kahlina sa svojom suprugom Sanjom, s kojom vodi manufakturu Malo&Slatko koja je poznata po međunarodno nagrađivanim, ručno rađenim čokoladama Taman Artisian Chocolates. Stive i Sanja su naglasili autorsku kreativnost iz koje proizlaze autentični i jedinstveni okusi koji donose konkurentsku poziciju na tržištu, ali su govorili i o problemima s kojima se susreću u svojem poslovanju.

Kao zadnji predavač, studentima se predstavio Domagoj I. Cerovac, vlasnik Muzeja čokolade Zagreb, koji je kroz vlastiti primjer pokretanja Muzeja, dao naglasak na važnosti realizacije poslovne ideje te studentima savjetovao da uvijek budu originalni i odvažni jer ne postoji savršen tajming za poduzetništvo.

Konferencija je završila degustacijom čokolada prisutnih proizvođača, koja je definitivno dodatno potaknula zainteresiranost studenata ne samo za dolazak na konferenciju nego i na razmišljanje o vlastitom poduzetničkom pothvatu.

IZ MEDIJA