30
lip

20. OBLJETNICA SVEUČILIŠNOG SMJERA AGROEKONOMIKA

Zavod za bioekonomiju i ruralni razvoj  Fakulteta agrobiotehničkih znanosti Osijek 16. lipnja 2023. godine obilježio je 20. godina postojanja smjera Agroekonomika.

Bio je to svojevrstan susret generacije s ciljem umrežavanja i razmjene iskustava bivših i sadašnjih studenata smjera Agroekonomika. Predsjednica Zavoda za bioekonomiju i ruralni razvoj prof. dr. sc. Tihana Sudarić rekla je kako su kontaktirali sve dosadašnje agroekonomiste jer je važno znati gdje se oni nalaze, što rade i kako se snalaze na tržištu rada.

„Ovaj susret generacija je važan kako bi se bivši i sadašnji studenti povezali s ciljem usklađivanja potreba tržišta rada, približavanja realnom sektoru ali i provedbom aktualne prakse iz područja agroekonomike“ istaknula je profesorica. Kako se moglo čuti, proučavanje i istraživanje agrarne ekonomije na Fakultetu agrobiotehničkih znanosti svoje korijene vuče još od 60-tih godina prošloga stoljeća, a kao zaseban studij krenuo je 2003. godine među ostalima, zahvaljujući sada umirovljenom prof.dr.sc. Božidaru Petraču. „Fakultet je poslije rata ostao bez profesora pa sam ja s Ekonomskog fakulteta došao u pomoć ovdje. Ekonomika poljoprivreda je riječ gdje je trebalo nešto novoga, suvremenog dodati“, prisjetio se samih početaka prof.dr.sc. Božidar Petrač, ističući važnost ekonomije u agraru.

Svoja iskustva s Fakulteta, ali i nakon njega te čime se sada bave ispričali su bivši studenti Anasztazia Balint Sabo koja je predstavila poljoprivredni obrt Saboprodukt sa sjedištem u Karancu, Dino Cvetko koji je predstavio svoje obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo za proizvodnju gljiva, te  Martina Matuš koja je također predstavila svoj poslovni put nakon diplome. Doc.dr.sc. David Kranjac, kao student prve generacije 2003./2004. smjera Agroekonomika prezentirao je budući razvoj, predviđanja i značaj agroekonomike u sustavu znanosti. Dekan fakulteta prof.dr.sc. Krunoslav Zmaić, ujedno i agroekonomist poručio je kako bez ekonomskih znanja i vještina, koje su ključne za prodaju i plasman poljoprivrednih proizvoda nema uspješne poljoprivredne proizvodnje.