Obilježja i preferencije kupaca ekoloških poljoprivredno-prehrambenih proizvoda u Osječko-baranjskoj županiji
PRETHODNO PRIOPĆENJE
ISSN 1849-1146
UDK = 633.12:339.166.8(497.5)
DOI: https://doi.org/10.69680/ac.14.1.4
Autori: Lidija Maurović Košćak1, Darija Ivanković2, Snježana Tolić3
1Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, Vinkovačka cesta 63c, Osijek, Hrvatska, (lidija.maurovic@gmail.com)
2Veleučilište „Lavoslav Ružička“ u Vukovaru, Blage Zadre 2, 32000 Vukovar, Hrvatska
2Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Kralja Petra Svačića 1d, Osijek, Hrvatska
SAŽETAK
Cilj istraživanja bio je utvrditi sociodemografska obilježja i preferencije potrošača za lokalne ekološke poljoprivredno-prehrambene proizvode u Osječko-baranjskoj županiji. U obzir su uzeta sociodemografska obilježja, oblik i učestalost kupnje, porijeklo proizvoda te spremnost potrošača na plaćanje veće cijene za certificirane ekološke proizvode. U istraživanju je sudjelovalo 236 ispitanika. Rezultati su pokazali snažnu podršku lokalno proizvedenim ekološkim proizvodima i izravnoj kupnji od proizvođača, kao i važnost usklađivanja cijena s percepcijom vrijednosti. Hi-kvadrat test je otkrio povezanost između spola i preferencija za kupovinu ekoloških proizvoda u supermarketima, na način da su žene sklonije kupovini ekoloških proizvoda u supermarketima od muškarca. Oba spola podjednako preferiraju kupovinu lokalno proizvedenih proizvoda, dok dob i razina obrazovanja nisu imali značajan utjecaj na preferencije kupnje.
Ključne riječi: potrošači, sociodemografska obilježja, preferencije, ekološki proizvodi, kratki lanci opskrbe
Characteristics and Preferences of Consumers of Organic Agricultural and Food Products in Osijek-Baranja County
ABSTRACT
The study’s objective was to determine the sociodemographic characteristics and consumer preferences for local organic agricultural and food products in Osijek-Baranja County. Sociodemographic traits, purchasing frequency and form, product origin, and consumer willingness to pay higher prices for certified organic products were considered. The study involved 236 participants. The results indicated a strong support for the locally produced organic products and direct purchases from producers, as well as the importance of aligning prices with a perceived value. A Chi-square test revealed an association between the gender and preferences for purchasing organic products in supermarkets, with the women being more inclined to buy the organic products in supermarkets than the men. Both genders equally preferred buying locally produced products, while the age and education level did not significantly impact the purchasing preferences.
Key words: consumers, sociodemographic characteristics, preferences, organic products, short supply chains
Cijeli tekst / Full text: https://haed.hr/wp-content/uploads/2024/07/AEC-2024-01-04.pdf