27
sij

Hrvatsko tržište piva: Analiza trendova i ključnih tržišnih pokazatelja

STRUČNI RAD
ISSN 1849-1146
UDK = 664.7:338.476(497.5)
DOI: https://doi.org/10.69680/ac.14.2.13

Autori: Željka Mesić1, Kristina Petljak2, Marina Tomić Maksan1

1Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Svetošimunska 25, Zagreb, Hrvatska (zmesic@agr.hr)
2Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Trg J. F. Kennedyja 6, Zagreb, Hrvatska

SAŽETAK

Cilj rada je pregled i analiza hrvatskog tržišta piva temeljem ključnih tržišnih pokazatelja, kao što su proizvodnja, uvoz, izvoz i ukupna potrošnja piva. Najveći lideri na hrvatskom tržištu piva su Zagrebačka pivovara, Heineken Hrvatska i Carlsberg Croatia, dok ostatak tržišta čine manje pivovare i craft pivovare, čiji udio i broj zaposlenih raste. Unatoč stabilnosti u strukturi tržišta, ukupna proizvodnja piva u 2023. pala je u odnosu na prethodnu godinu za 14 %. U vanjskotrgovinskoj razmjeni bilježi se rast vrijednosti uvoza u 2023. godini na 57 milijuna eura te izvoza na 53 milijuna eura, pri čemu su ključni izvozni partneri Bosna i Hercegovina i Slovenija, dok najviše piva uvozimo iz Slovenije i Njemačke. U 2023. godini potrošnja piva u Hrvatskoj pala je na 75 litara po stanovniku, što se može pripisati ekonomskim pritiscima, uključujući inflaciju i više cijene piva. U 2023. godini samodostatnost u proizvodnji piva iznosi 101 %. Unatoč izazovima, tržište piva pokazuje potencijal za daljnji razvoj kroz inovacije, jačanje izvoza i prilagodbu potrošačkim trendovima.

Ključne riječi: pivarska industrija; hrvatsko tržište piva; proizvodnja piva; potrošnja piva


Croatian Beer Market: An Analysis of Trends and Key Market Indicators

ABSTRACT

The aim of this professional paper is to examine and analyze the Croatian beer market on the basis of key market indicators such as production, import, export, and total beer consumption. The largest market leaders in the Croatian beer market are Zagrebačka pivovara (Zagreb Brewery), Heineken Croatia, and Carlsberg Croatia, while the rest of the market is comprised of microbreweries and craft breweries, whose share and employee number are growing. Despite a stable market structure, a total 2023 beer production decreased by 14% if compared to the previous year. In terms of a foreign trade, the 2023 import value was set to increase to €57 million, whereas the 2023 export value was predicted to reach €53 million, with the most important export partners being Bosnia-Herzegovina and Slovenia, while most beer was imported from Slovenia and Germany. In 2023, beer consumption in Croatia dropped to 75 liters per capita, which can be related to the economic pressures, including inflation and higher beer prices. In 2023, a beer-production self-sufficiency level amounted to 101%. Despite the challenges, beer market demonstrates potential for further development through innovation, exports enhancements, and adaptation to the consumer trends.

Key words: brewing industry; Croatian beer market; beer production; beer consumption


Cijeli tekst / Full text: https://haed.hr/dokumentacija/aec14-2/AEC-2024-02-13.pdf