Mišljenje studenata Sveučilišta u Zagrebu Agronomskog fakulteta o poduzetništvu
IZVORNI ZNANSTVENI RAD
ISSN 1849-1146
UDK = 331.101.3:378:63(497.5)
DOI: https://doi.org/10.69680/ac.14.2.2
Autori: Tajana Čop1, Tara Goluža2, Marta Miloslavić2, Lorena Mioč2, Nika Mujo2, Leda Peršak2, Mario Njavro1
1Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za menadžment i ruralno poduzetništvo, Svetošimunska cesta 25, 10 000 Zagreb, Hrvatska (tcop@agr.hr)
2Studentica prijediplomskog studija Agrarna ekonomika, Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za menadžment i ruralno poduzetništvo, Svetošimunska cesta 25, 10 000 Zagreb, Hrvatska
SAŽETAK
Cilj rada je istražiti mišljenje studenata Agronomskog fakulteta o poduzetništvu i poduzetničkom obrazovanju, s naglaskom na poljoprivredu. Kroz anketu provedenu među studentima prijediplomskih studija analizirani su njihovi stavovi o važnosti poduzetništva, dosadašnja iskustva s poduzetništvom te spremnost na poduzetničke aktivnosti nakon završetka fakultetskog obrazovanja. Rezultati pokazuju visoki stupanj slaganja među studentima o važnosti poduzetništva za razvoj gospodarstva, inovacija i konkurentnosti u poljoprivredi. Iako većina studenata prepoznaje važnost poduzetničkog obrazovanja, smatraju da postoji prostor za poboljšanje podrške i infrastrukture na fakultetu. Manjak dodatnih programa poput radionica i mentoriranja također je istaknut kao nedostatak. Na temelju rezultata, rad nudi smjernice za unaprjeđenje nastavnih planova i dodatnu podršku studentima u razvoju poduzetničkih vještina, čime bi se povećala njihova spremnost za pokretanje vlastitih poljoprivrednih poduzeća u budućnosti.
Ključne riječi: poduzetništvo, poduzetnička infrastruktura, obrazovanje, Agronomski fakultet
An Opinion of the Students at the University of Zagreb Faculty of Agriculture on Entrepreneurship
ABSTRACT
The paper examines an opinion of the students at the University of Zagreb’s Faculty of Agriculture about entrepreneurship and entrepreneurial education, with a focus on agriculture. A student survey was used to analyze their views on the importance of entrepreneurship, previous experiences with entrepreneurship, and their willingness to engage in entrepreneurial activities after completing their higher education. The results proved a high level of agreement among the students regarding the importance of entrepreneurship for an economic development, innovation, and competitiveness in agriculture. Although most students recognize the importance of entrepreneurial education, they believed that a support and infrastructure at the Faculty could have been improved. A lack of additional programs such as the workshops and mentoring was also highlighted as a drawback. Based on the findings, the paper suggests the guidelines to improve the curricula and provide additional support to the students to acquire the entrepreneurial skills that would increase their readiness to start their own agricultural business in the future.
Key words: entrepreneurship, entrepreneurial infrastructure, education, Faculty of Agriculture
Cijeli tekst / Full text: https://haed.hr/dokumentacija/aec14-2/AEC-2024-02-02.pdf