27
sij

Uloga percipirane sigurnosti u konzumaciji mesa divljači

PRETHODNO PRIOPĆENJE
ISSN 1849-1146
UDK = 664.8:664.9:658.8
DOI: https://doi.org/10.69680/ac.14.2.3

Autori: Marina Tomić Maksan, Marija Živić, Nikica Šprem

Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet (matomic@agr.hr)

SAŽETAK

Meso divljači predstavlja namirnicu izvrsne hranjive vrijednosti, a jedna od glavnih barijera za konzumaciju mesa divljači je percipirana sigurnost potrošača glede mesa divljači. Cilj rada bio je segmentirati potrošače s obzirom na percipiranu sigurnost mesa divljači te utvrditi postoji li razlika među dobivenim segmentima u ponašanju i namjeri konzumacije mesa divljači. Online anketno ispitivanje provedeno je na prigodnom uzorku od 603 ispitanika u Hrvatskoj. Provedena je jednovarijatna i dvovarijatna analiza podataka te hijerarhijska klaster analiza u statističkom programu SPSS. Ispitanici su u najvećem udjelu konzumirali meso divljači nekoliko puta u posljednjih godinu dana. Najčešće su konzumirali meso divljači domaćeg podrijetla i to meso srne obične i divlje svinje, pripremljeno kao gulaš ili suhomesnati proizvodi od mesa divljači. Utvrđena su tri klastera: ljubitelji mesa divljači (49,1 %), povremeni indiferentni konzumenti (22,4 %) i skeptični potrošači (28,5 %). Identificirani segmenti razlikuju se s obzirom na percipiranu sigurnost mesa divljači, prošlo ponašanje u konzumaciji mesa divljači, namjeru konzumacije mesa divljači i sociodemografska obilježja.

Ključne riječi: meso divljači, percipirana sigurnost, potrošački segmenti


The Role of Perceived Safety When Consuming the Game Meat

ABSTRACT

Game meat is a food with an excellent nutritional value. This paper’s objective was to segment the consumers with regard to a perceived game-meat safety and to determine whether there was a difference in game-meat consumption behavior between the segments obtained. An online survey was administered, with a convenient sample of 603 respondents in Croatia. An univariate and bivariate data analysis and a hierarchical cluster analysis were performed using the statistical SPSS program. Most respondents had consumed the game meat several times in the year 2023. They most frequently consumed the game meat of a domestic origin—that is, venison (i.e., roe deer) and the wild-boar meat, prepared as a goulash or as the cured-meat products made from game meat. Three groups were identified as follows: game-meat lovers (49.1%), occasionally indifferent consumers (22.4%), and skeptical consumers (28.5%). The identified segments differ in terms of their perceived game-meat safety, previous game-meat consumption behavior, intention to consume the game meat, and their sociodemographic characteristics.

Key words: game meat, perceived safety, consumer segments


Cijeli tekst / Full text: https://haed.hr/dokumentacija/aec14-2/AEC-2024-02-03.pdf